Sök:

Sökresultat:

151 Uppsatser om Dual-joystick shooter - Sida 1 av 11

Genreblandning i digitala spel

Genreblandning har de senaste fem åren blivit en allt större del i hur datorspel designas. Den här uppsatsen är en studie i hur genreblandning kan appliceras i en spelproduktion och hur denna produktion och dess genreblandning uppfattas av en grupp utomstående som sedan spelar spelet. Den blandning som studeras är den mellan genrerna role-playing game, Dual-joystick shooter och minigolf. Resultaten från den enkät denna grupp sedan svarar på visar att genreblandning mellan de valda genrerna fungerar trots deras olikheter sinsemellan, men att det är mycket viktigt att spelets övriga element inte försummas till förmån för genreblandningen. Det framgår även att den grad till vilken de tre genrerna blandas i spelet respondenterna testar inte är den maximala..

Genreblandning i digitala spel

Genreblandning har de senaste fem åren blivit en allt större del i hur datorspel designas. Den här uppsatsen är en studie i hur genreblandning kan appliceras i en spelproduktion och hur denna produktion och dess genreblandning uppfattas av en grupp utomstående som sedan spelar spelet. Den blandning som studeras är den mellan genrerna role-playing game, Dual-joystick shooter och minigolf. Resultaten från den enkät denna grupp sedan svarar på visar att genreblandning mellan de valda genrerna fungerar trots deras olikheter sinsemellan, men att det är mycket viktigt att spelets övriga element inte försummas till förmån för genreblandningen. Det framgår även att den grad till vilken de tre genrerna blandas i spelet respondenterna testar inte är den maximala..

Oh, det var inget särskilt : Om det dubbla medborgarskapets betydelse

This study is about the significance of dual citizenship and the feeling of belonging people experience. Descriptions about the problems with being a citizen in a state, but not being accepted as one, is also discussed in the thesis. The juristic aspects, what it means to be possessed of dual citizenship and the consequences when the negative aspects of dual citizenship arise, is also discribed. The reasons for having dual citizenship is very analogous but at the same time different. The common denominator is however pragmatics.

Framtidens D250S Dual batteriladdare

This thesis aims to develop proposals and models for a modular electronics construction to a future D250S Dual battery charger. The aim also includes investigation of possibilities to use some of Texas Instruments C2000 microprocessors. The reason for this is that CTEK SWEDEN AB wants to renew the present D250S Dual battery charger and lower the manufacturing costs. The thesis work has involved gathering theoretical facts for the development of a design on the modular electronic construction, the choice on which microprocessor to use, the choice of electronic components and facts about peripheral equipment to the D250S Dual. With the theoretical there has been developed different solutions to the proposed hardware and software solutions with comparisons in aspects of positive and negative.

Försjunken i den digitala spelvärlden : ett forskningsarbete om inlevelse i first-person shooters

Inlevelse i den digitala spelvärlden är ett utspritt begrepp bland spelare och spelutvecklare, men har termen samma innebörd för alla. Detta forskningsarbete tar upp tidigare forskning inom ämnet inlevelse i digitala spel men också vad spelare idag anser om termen och vilka faktorer de anser är viktiga att fokusera på när man vill skapa ett inlevelserikt spel i genren first-person shooter. Genom en litteraturundersökning av tidigare forskning samt en enkätundersökning framgår det att inlevelse kan delas in i tre olika nivåer: involvering, försjunkning och total inlevelse. Forskningsarbetet bekräftar tidigare forskning på området och för ämnet om inlevelse i first-person shooter genren vidare, där inlevelsen styrs av spelelementens fyra pelare: estetik, spelmekanik, story och teknik men är också högst beroende av en spelares personlighet, mentalitet och inställning till det spel denne spelar. Enkätundersökningen pekar också på ytterligare faktorer som kan stärka respektive hämma inlevelsen i FPS..

DUBBELDIAGNOS Upplevelser av bemötandet från psykiatrin, socialtjänsten, omgivningen och personalen på boendet.

With this study, we have chosen to continue our B-essay about dual-diagnosis. In the essay we have done some research on how this target group feels about the treatment from the dependent unit, psychiatry unit, social services unit and the housing environment. We wanted to know about the feelings because during the B-essay we found out that individuals whit the dual-diagnosis is skipped between different caregivers. We used a qualitative method with six interviews from two different housings in south of Sweden. The information we got we used in our result and analysis part, where we found out that the caretaker?s thought the treatment were fine and that it was the surroundings they found the most fault with..

Dual 30 - Konstruktion av gitarrförstärkare

En gitarrförstärkare baserad på elektronrör har konstruerats på uppdrag av Mikael Lyander, ägare av Sandkvie Studio på Gotland. Arbetet med gitarrförstärkaren Dual 30 har gett stor insikt om designprocessen av en rörförstärkare. Moment som design, layout och praktisk konstruktion har behandlats. Både författarna och uppdragsgivaren är överens om att förstärkaren lever upp till de uppsatta målen..

Ipv6 : En empirisk studie i hur Ipv6 protokollet har utvecklats de senaste åren.

Internet grows, so it?s cracking, soon will all IPv4 addresses be allocated and a solution is urgently needed. The new protocol, IPv6 is the solution to this problem. With a size of 128 bits against IPv4s 32 bits gives IPv6 a huge amount of addresses to distribute. The security addition that may be added manually in IPv4 is the standard with the new protocol.

Det är ju ändå vi som bestämmer i slutändan : En intervjuundersökning om socialarbetarens dubbla roll och makten som följer

The background of this paper is the dual role that the social worker can have, of beeing both supportive and controlling in the meeting with clients. It is also about the power the social worker can have, how they handle the power in their profession and how they remain to it in the relationship with the client. The study is qualitative and built on interviews with eight social workers that work in different areas in the social services. We have chosen to see this dual role as if the social workers have to, in their daily work, handle the roles as one authority role and one supportive role towards the client.The purpose of this study is to understand how the dual role as the social worker has in the profession, as a helper and a authority, is expressed in the work and relationship with the client. We have turned this purpose into two questions: How do social workers with authority remain to the dual roles of the profession? How do the social workers describe and understand power?We don´t want to generalize in this study, we want to give an example of the social workers own experiences about the dual role.

Artificiell intelligens - ANN och evolution i shooterspel

Detta arbete undersöker hur två olika nätverksarkitekturer för artificiella neurala nätverk fungerar i en testmiljö av shooter-karaktär. De två arkitekturer som undersöks är ett feedforward-nätverk samt ett elman-nätverk som tränas med hjälp av evolutionära algoritmer. Skillnaden på de två valda nätverksarkitekturerna är att det sistnämnda har ett korttidsminne.Resultaten visar att det i den testmiljö som använts inte är någon skillnad på de två nätverksarkitekturerna, utan de uppnår i princip samma resultat. Dock så har de beteenden som nätverken uppnått visat på att det är möjligt att använda agenter som är skapade av artificiella neurala nätverk i ett shooter-spel och att de kan generera bra resultat.Något som inte fokuserats på i detta arbete men som skulle vara intressant att kolla vidare på, är till exempel förändring av storleken på nätverken eller att undersöka om ett långtidsminne på det rekurrenta nätverket hade förändrat resultatet..

Utformning av ergonomisk joystick : För styrning av gripklon i timmerbilar

Under vårterminen 2012 utförde Rick Hedell examensarbetet ?Utformning av ergonomisk joystick för styrning av gripklon i timmerbilar? i kursen Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i innovationsteknik och design (MSGC12).Uppdragsgivaren som inte fick nämnas i denna rapport på grund av sekretess fick benämningen "den marknadsledande tillverkaren av joystickar?. Arbetet utfördes på Camatec Industriteknik AB där konstruktör Martin Ekefalk var handledare. Handledare på Karlstads universitet var universitetsadjunkt Monica Jakobsson. Examinator för kursen var professor Fredrik Thuvander.Uppgiften bestod av att göra ett nytt koncept av en joystick till timmerbilar med fokus på en funktion som skulle styra gripklon som man lyfte timmer med.

Z Excursion : Spel-bidrag till Swedish Game Awards

This report describes my degree project. For my degree project I made a demo for a game idea that I've developed, and implemented for use with Xbox 360. The idea was about converting the feeling and gameplay of old 2D side-scrolling platform games into 3D, viewed from a first-person perspective. The Xbox 360 version of the demo was also submitted for the game competition Swedish Game Awards. In the report, I explain this idea more extensive, what software I used to implement it, and how I implemented it. Finally, at the end I clarify the results and discuss fulfilled tasks and future improvements.

Gemensamma mål bland främlingar i en komplex virtuell miljö : En kvalitativ studie kring spel och samarbete

Studier kring spel har under de senaste tio år fått stort genomslag i den akademiska världen. Datorspels påverkan på människans kognitiva förmågor har visat sig vara signifikant, även om övriga effekter av datorspel ännu diskuteras av forskare. Studier kring spel har gjorts, främst inom Massive Multiplayer Online (MMO) genren, men även några First Person Shooter- spel (FPS) även om fokus då varit professionella spelare. Undersökningens fokus var att studera hur samarbete uppstår i spel då icke professionella datorspelare spelar spel, men även studera vilken roll samarbete har i publika spel. Olika datainsamlingsmetoder användes för att stärka eventuella resultat.

Användning av förstapersonsspel vid militär simulering av strid i bebyggelse

The goal of this master thesis is to show the benefit of using computer games of the type First Person Shooter, FPS in the field of military simulations. The main focus in this is around a couple of topics. Creating the AI that controls the behaviour of the computer-controlled characters, the bots. Create an environment where it is possible to supervise the bots and also design a framework that enables cooperation between a group of bots, a squad. The result is Total Unreal Studio, TUS, a program where it is possible to add bots to a squad, connect them to a game server and inspect what the bots are doing.

Förutsättningar för goda elitidrottsmiljöer : Hur går det att skapa goda elitidrottsmiljöer för städer med riksidrottsuniversitet?

This study was a survey of how it is possible to create conditions for good elite environments in cities with elite universities. The purpose of the study was to create an understanding of how sports associations and National elit sportuniversities in Sweden can co-operate to create a good elite environments for people with dual careers. The study analyzed the current situation and what increased co-operation would do for the elitesports environments. To answer the purpose of the study interviews where conducted with leaders from sports associations and with a representative from the national sports university in Umeå. The result showed that in the current situation were was no cooperation to a significant degree.

1 Nästa sida ->